Kasutustingimused

Kasutustingimused

  1. KASUTUSTINGIMUSTE KEHTIVUS

1.1. Käesolevad kasutustingimused (Kasutustingimused) reguleerivad VinoSobrio OÜ, registrikood 12449892, Luha 18, 10131 Tallinn (edaspidi Ettevõte) ja ostu sooritanud kliendi (edaspidi Kliendi) vahel tekkivaid õigussuhteid toodete ostmisel alkovabapood.ee müügikeskonnas (edaspidi E-pood). Kliendi tellimust koos käesolevate kasutustingimustega nimetatakse edaspidi Müügilepinguks.
1.2. Alaealistele (alla 18-aastased) alkoholivabasid jooke ei müüda ning kaupa ei väljastata.
1.3. Ettevõte võimaldab Klientidel kasutada E-poodi ostude sooritamiseks.
1.4. Kasutustingimused hakkavad Kliendi suhtes kehtima hetkel, kui Klient annab käesolevate Kasutustingimustega nõustumise kohta vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kinnituse või asub E-poodi muul viisil kasutama. E-poe kasutamise all mõeldakse eelkõige kauplemiskeskkonna funktsioonide kasutamist ja toodetega tutvumist E-poes.
1.5. Lisaks käesolevatele Kasutustingimustele reguleerivad Ettevõtte ja Kliendi vahel tekkivaid õigussuhteid Eesti Vabariigi seadused.
1.6. Ettevõte võib muuta Kasutustingimusi ja E-poes pakutavate toodete ning teenuste hindasid. Muudatustest teavitatakse E-poe keskkonnas.
1.7. Kliendi tellimusele kehtivad kasutustingimused, mis olid E-poes avaldatud tellimuse esitamise hetkel. Kui tellimus on esitatud enne kastutustingimuste muudatusi, siis kohaldatakse tellimuse esitamise ajal kehtinud tingimusi.
1.8. Kliendil ei ole kohustust ennast E-poes kasutajaks registreerida, kuid Ettevõttel on õigus pakkuda registreerunud Klientidele soodsamaid tingimusi E-poe kaudu ostude sooritamisel või teha sooduskampaaniaid

  1. HIND

2.1. E-poe toodete hinnad on toodud eurodes ning E-poes kuvatud toodete ja teenuste hinnad sisaldavad Eesti Vabariigis kehtivat käibemaksu, kuid ei sisalda transpordikulu.
2.2. Toodete hinnale lisandub ostu sooritamise käigus Kliendi poolt valitud tarneviisile vastav transpordikulu. Tarneviis valitakse ning transpordikulu arvutatakse ostukorvis.
2.3. Transpordikulu arvestatakse automaatselt, eeldusel, et üks tellimus on mõeldud ühele sihtaadressile. Juhul, kui Klient soovib tellitud tooteid toimetada erinevatele aadressitele, tuleb teha erinevad tellimused.
2.4. Ettevõttel on õigus taganeda Müügilepingust ning nõuda Kliendilt toode tagasi, kui toote hind E-poes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla toote turuhinna.

  1. TELLIMUSE VORMISTAMINE

3.1. Klient lisab toote ostukorvi pärast toote valimist tootelehel, klikkides nupule/ikoonile „Lisa korvi”.
3.2. Ostukorvis on võimalik koguseid muuta ning tooteid ostukorvist eemaldada kuni toote eest tasumiseni.
3.3. Tellimuse vormistamiseks tuleb valida kauba kättetoimetamise viis, sisestada nõutavad andmed ning kinnitada ostusoov klikkides nupule/ikoonile „Esita tellimus “, mis on siduv maksekohustusega.
3.4. Tellimus muutub Ettevõttele siduvaks pärast makse laekumist. Kliendi tellitud toote puudumisel tühistab Ettevõte Tellimuse. Tellimuse võib tühistada nii osaliselt kui täielikult. Tühistatud Tellimusest informeeritakse koheselt Klienti. Osalise tühistamise korral võib Ettevõte küsida Kliendi soove ülejäänud tellimuse osas – kas see lähetada või samuti tühistada.

  1. TASUMINE

4.1. E-poes sooritatud ostude eest tasub Klient 100% ettemaksuna.
4.2. Tellimuste eest saab tasuda krediitkaardiga (Visa, MasterCard, Maestro), Eesti pangalinkidega (Swedbank, SEB, Luminor, Danske, LHV, Coop), Läti pangalinkidega (SEB, Citadele ja Luminor), Leedu (Swedbank, SEB ja Luminor).
4.3. Tasumine toimub väljaspool E-poodi turvalises Maksekeskus AS veebikeskkonnas. E-poel puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele.
4.4. Kui olete internetipangas makse sooritanud, vajutage kindlasti nuppu „Tagasi kaupmehe juurde”. Vastasel korral võib juhtuda, et info makse õnnestumise kohta ei jõua meieni ning Teie tellimuse täitmine viibib.
4.5. Peale teenuste eest tasumist saadetakse Kliendile e-posti teel tellimuse kinnitus . Juhul, kui tegemist on lähetusega väljapoole Euroopa Liitu, lisatakse saadetisele ka tollideklaratsioon (UPU vorm CN22).

  1. TOODETE TARNIMINE KLIENDILE

5.1. Ettevõte annab saadetise postiasutusele üle hiljemalt kolme tööpäeva jooksul alates makse laekumisest. Toote kohalejõudmise aeg Kliendini sõltub valitud tarneviisist.
5.2. Tooted tarnitakse Kliendi valikul kas Omniva pakiautomaatidesse, Itella SmartPOST pakiautomaatidesse või toimetatakse Kliendini SmartKULLERI abil. Eestisisesed saadetised jõuavad üldjuhul ostja määratud sihtpunkti 3-7 tööpäeva jooksul alates müügilepingu jõustumist. Saadetiste jälgimise kohta leiab infot Omniva, Itella SmartPOST OÜ veebilehekülgedelt.
5.3. Kättetoimetamiseks  Omniva või Itella SmartPOSTi pakiautomaatidest , tarnitakse kaup tellimuse vormistamisel Teie valitud Omniva pakiautomaati. Kauba kohalejõudmise kohta saabub Teie telefonile SMS-teade koos paki väljastuskoodiga. Kui Te ei lähe pakile valitud Omniva või SmartPOSTi pakiautomaati määratud ajavahemiku jooksul järele, siis kannate Teie kõik paki tagastamisega või pikemaajalise hoiustamisega seotud ning muud tekkida võivad kulud. Pakiautomaati on lisaks koodile vaja sisestada ka oma ID-kaart. Pakiautomaadist on võimalik kaupu lunastada kl 10.00–22.00.
5.4. Ettevõttel on õigus tarneaega pikendada a) kuni 7 tööpäeva võrra, kui esinevad objektiivsed, Ettevõttest sõltumatud põhjused, mis tingivad viivituse toote kättetoimetamisel, või b) pikemalt kui 7 tööpäeva, kui Ettevõte ja Klient on tarneaja pikendamises kirjalikult või telefoni teel kokku leppinud.
5.5. Ettevõte kohustub Klienti teavitama tarneaja või muude kättetoimetamisega seonduvate tingimuste muutumisest hiljemalt 1 tööpäeva jooksul pärast vastavate asjaolude ilmnemist.
5.6. Juhul kui Klient kaotab toote kättetoimetamisega hilinemise tõttu (s.h punktis 3 nimetatud tarneaja edasilükkamise tõttu) huvi toote ostmise vastu, on tal õigus esitada avaldus Müügilepingust taganemiseks. Taganemise korral tagastatakse Kliendi poolt vormistatud tellimuse alusel tasutud summa (sh. postikulu) 14 päeva jooksul taganemisavalduse esitamisest. Juhul, Klient on toote juba kätte saanud, tagastatakse tasutud summa Kliendile tingimusel, et Klient on toote Ettevõttele tagastanud.
5.7. Toote kättetoimetamise eest Kliendile vastutab Ettevõte. Ettevõte ei vastuta toodete kohaletoimetamise viivituse ja tekkinud arusaamatuste eest juhul, kui viivitus või arusaamatus on tingitud Kliendi poolt tellimuse vormistamisel esitatud andmete ebatäpsusest või ebaõigsusest.
5.8. Toote Kliendile kättetoimetamise kohustus loetakse täidetuks toote üleandmisel Kliendile. Toote juhusliku hävimise või kahjustumise riisiko läheb Kliendile üle toote üleandmise hetkel.
5.9. Kui toode toimetatakse Kliendini kulleri vahendusel, siis antakse toode Kliendile üle dokumendi esitamisel koos saatelehega. Kui tootel esineb (väliseid) vigastusi, on Kliendil õigus toodet mitte vastu võtta ja märkida kulleri saatelehele sellekohane märkus. Allkirjastades saatelehe, kinnitab Klient, et tootel ei ole väliseid vigastusi. Kuller toimetab toote Kliendi märgitud aadressi välisukseni. Muudel juhtudel kohustub Klient Ettevõttele toodete välistest vigastustest teada andma viivitamatult pärast toote kättesaamist.

  1. LEPINGUST TAGANEMINE, TOODETE TAGASTAMINE JA TAGASIMAKSED

6.1. Vastavalt Eesti Vabariigi ja Euroopa Liidu õigusaktidele ei kohaldu tarbija 14-päevane lepingust taganemise ja toote tagasivõtmise kohustus kergesti riknevatele toodetele. Samuti ei saa juba tellitud toodet ümber vahetada mõne muu toote vastu.
6.2. Toodete osas, mis ei ole kergesti riknevad, on Kliendil õigus põhjust avaldamata Müügilepingust taganeda 14 kalendripäeva jooksul Müügilepingu sõlmimisest, esitades Ettevõttele kirjaliku (postiga või digiallkirjaga e-kirja teel) taganemisavalduse.
6.3. Taganemisavalduse kättesaamist kinnitab Ettevõte Kliendile saadetava teatega.
6.4. Toote tagastamise ja vahetamise eelduseks on täiesti kasutamata ja rikkumata toode, millel on alles kõik etiketid ja muud saadetisega kaasas olnud dokumendid, sealhulgas Kliendile väljastatud arve.
6.5. Taganemisavalduse kättesaamist kinnitab Ettevõtja Kliendile saadetava teatega. Klient on kohustatud tagastama toote 14 kalendripäeva jooksul arvates taganemisavalduse esitamisest. Taganemistähtaega arvestatakse päevast, mil Klient või tema nimetatud kolmas isik, kes ei ole toote vedaja, on saanud toote enda valdusesse. Juhul, kui tellimus koosneb rohkem kui ühest saadetisest, arvestatakse taganemistähtaega viimase saadetise Kliendini saabumise päevast.
6.6. Raha tagastatud toote eest kantakse Kliendi arveldusarvele 14 päeva jooksul alates toote tagastamisest Ettevõttele. Ettevõttel on õigus tasutud summa tagastamisega viivitada seni, kuni Klient on tema käes oleva toote tagastanud või esitanud tõendi toote tagastamiseks üle andmise kohta postiasutusele.
6.7. Toote tagastamise kulud kannab Klient.

  1. PRETENSIOONIDE ESITAMINE

7.1. Kliendil on õigus puuduse ilmnemisel pöörduda hiljemalt kahe kuu jooksul alates puuduse ilmnemisest E-poe poole, saates e-kirja aadressile info@alkovabapood.ee  või helistada telefonil: +372 521 1745.
7.2. Kliendil on õigus nõuda toote mittevastavuse korral toote parandamist või asendamist.
7.3. Ettevõte ei vastuta tellitud toote mittesihipärasest kasutamisest tekkinud kahjude eest.

  1. ETTEVÕTTE ÕIGUS MÜÜGILEPINGUST TAGANEDA

8.1. Ettevõttel on õigus Kliendiga sõlmitud Müügilepingust taganeda alljärgnevatel põhjustel:
8.1.1. Kliendi tellitud toode puudub Ettevõtte või tootja laos ja seda ei ole võimalik hankida või asendada muu tootega;
8.1.2.kui ilmneb, et Kliendil puudus õigus Müügilepingu sõlmimiseks;
8.1.3. muul õigusaktides ja Kasutustingimustes sätestatud põhjusel.
8.2. Kui Ettevõte on Müügilepingust taganenud, tagastatakse Müügilepingu alusel tasutud ostuhind Kliendile 14 päeva jooksul alates toote tagastamisest Ettevõttele.

  1.  VASTUTUS

9.1. Ettevõte ei kompenseeri Kliendile tarneaegade, hindade ja muude tingimuste muutmise tagajärjena tekkinud kahju.
9.2. Ettevõte ei vastuta mis tahes kahju eest, mis tekib Kliendile tulenevalt asjaolust, et Ettevõte on kasutanud õigust Müügilepingust taganeda.
9.3. Ettevõte ei vastuta ühelgi juhul Kliendi saamata jäänud tulu eest.
9.4. Ettevõte ei taga, et E-poodi on võimalik kasutada kõigi veebisirvijatega ja seadmetega. Ettevõte ei taga, et E-poe keskkond on igal ajal veebis kättesaadav.
9.5. Käesolevas punktis 9 toodud vastutuse piiramise ja välistamise kokkulepped ei kehti olukorras, kus vastavalt kohalduvale õigusele ei ole selline vastutuse piiramine või välistamine lubatud.

  1. KLIENDI ÕIGUSED, KOHUSTUSED JA KINNITUSED

10.1. Kliendil on õigus:

10.1.1. postitada mailile toodete arvustusi, fotosid jms ning esitada E-poele küsimusi, ideid ja ettepanekuid E-poe kasutajasõbralikumaks muutmiseks.;

10.2. Klient kohustub:

10.2.1. esitama E-poe kasutajaks registreerumisel täielikult tõeseid isikuandmeid, sh registreeruma oma õige ja täieliku nimega all ning kasutama kehtivat e-posti aadressi;
10.2.2. hoidma saladuses kolmandate isikute eest E-poes registreeritud kasutajakonto kasutajatunnust ja salasõna ning Müügilepingut;
10.2.3. mitte kasutama E-poodi ebaseaduslikuks või headele kommetele mittevastavaks tegevuseks (sh teise isiku identiteedi ebaseaduslikuks kasutamiseks);
10.2.4.informeerima Ettevõtet e-posti teel viivitamata kõikidest andmetest ja asjaoludest, mis on muutunud, võrreldes E-poe kasutajaks registreerumisel esitatuga;
10.2.5. informeerima Ettevõtet e-posti teel viivitamatult E-poe kasutamiseks fikseeritud salasõna ja/või kasutajatunnuse ning Ettevõtte poolt saadetud Müügilepingu kaotamisest või sattumisest kolmandate isikute valdusse.
10.3. Klient on ainuisikuliselt vastutav oma kasutajanimede ja salasõnade turvalisuse ja kasutamise eest, mis on vajalikud juurdepääsuks E-poe või selle ükskõik millise osa kasutamiseks. Iga Kliendi parooli kasutamist tõlgendatakse kui Kliendi poolt sisestatut ning Klient on vastutav kõigi selle parooli alt tehtavate tegevuste eest.

  1. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE JA OTSETURUSTUS

11.1. E-pood kasutab ostja poolt sisestatud isikuandmeid (sh nimi, telefoninumber, aadress, e-maili aadress) ainult tellimuse töötlemiseks ning kauba ostjale saatmiseks. E-pood edastab isikuandmeid veoteenust pakkuvale ettevõtetele selleks, et kohale toimetada kaupa.
11.2. E-pood saadab ostjale uudiskirju ning pakkumisi ostja e-maili aadressile ainult juhul, kui ostja on selleks avaldanud soovi sisestades veebilehel e-kirja aadressi ning andnud teada oma soovist otsepostituse teadete saamiseks.
11.3. Ostjal on igal ajal võimalik loobuda e-postile saadetavatest pakkumistest ja uudiskirjadest andes sellest meile teada e-kirja teel või järgides pakkumisi sisaldava e-kirjas toodud juhiseid.
11.4. E-poe tellimuste keskkonnas kogutavaid andmeid Kliendi ja tema tellimuste kohta käsitletakse konfidentsiaalse informatsioonina. Isikuandmeid töödeldakse vastavalt isikuandmete kaitse seaduse nõuetele. Ettevõte ei avalda talle teatavaks saanud isikuandmeid kolmandatele osapooltele.
11.5. Andmeside Kliendi ja pankade ning kaardimaksekeskuse vahel on krüpteeritud, mis tagab Kliendi isikuandmete ja pangarekvisiitide turvalisuse. Ettevõttel puudub ligipääs Kliendi konfidentsiaalsetele panga- ja maksekaardi rekvisiitidele.
11.6. Kliendi isikuandmete vastutav töötleja on Ettevõte.

  1. ETTEVÕTTE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED

12.1. Ettevõttel on õigus:
12.1.1. katkestada Müügilepingu sõlmimine ja/või eemaldada/blokeerida Klient E-poest, kui Ettevõte kahtlustab, et teenuse kasutamisel toimitakse ebaausalt või Kasutustingimuste vastaselt;
12.1.2. võtta toode sellest eraldi ette teatamata ükskõik millal E-poest maha või E-poe toimimine peatada;
12.1.3. omal valikul, kas piirata või tühistada, põhjusi esitamata, Kliendil E-poe kasutamisõigus, sh muuta ja eemaldada E-poes Kliendi poolt avaldatud informatsiooni või sulgeda Kliendi kasutajakonto ja mitte võimaldada Kliendil uuesti registreeruda juhul, kui:

– Klient on rikkunud Kasutustingimusi või nendest tulenevaid kohustusi;

– Klient on esitanud Kodulehel kasutajaks registreerumisel või Kodulehe kasutamisel informatsiooni, mis on ebaõige, eksitav ja/või ebatäpne;

-Klient käitub muud moodi vastuolus heade kommete või kehtivate õigusaktidega.

12.2. Ettevõte ei vastuta ühelgi juhul:

12.2.1. kolmandate isikute poolt E-poes avaldatud kuulutuste, foorumis avaldatud kommentaaride ja muu E-poes avaldatud informatsiooni eest;
12.2.2. Ettevõte ei vastuta kolmandate osapoolte põhjustatud võimalike vigade eest, mis põhjustavad olukorra, kus rahaülekanne või kaardimakse võib ebaõnnestuda. Kui rahaülekande või kaardimaksega seoses tekib probleeme, on Klient kohustatud teatama neist viivitamatult Ettevõtet.

  1. MUUD TINGIMUSED

13.1. Klient kinnitab, et E-poes esinevaid trükivigu, ebatäpsusi või muid vigu ei saa ühelgi juhul tõlgendada Ettevõtte kahjuks. E-poes kuvatud tootepildid on illustratiivse tähendusega.
13.2. Müügilepingule kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust. ÜRO konventsiooni kaupade rahvusvahelise ostu-müügi lepingute kohta (CISG) rakendumine Müügilepingule on välistatud.
13.3. E-poe kasutamisest tekkinud vaidlusi püüavad Klient ja Ettevõte lahendada läbirääkimiste teel.
13.4. Kokkuleppe mittesaavutamisel on Kliendil õigus pöörduda Tarbijakaitseameti tarbijavaidluste komisjoni või kohtu poole. Klient võib esitada kaebuse ise või esindaja kaudu. Tarbijavaidluste komisjoni andmed on toodud Tarbijakaitseameti kodulehel. Teises Euroopa Liidu liikmesriigis asuv Klient saab esitada kaebuse internetipõhise vaidluste lahendamise platvormi kaudu aadressil http://www.consumer.ee/kaebused/.
13.5. Juhul, kui mõni Kasutustingimuste säte on kehtetu vastuolu tõttu seadusega, ei mõjuta see ülejäänud Kasutustingimuste sätete kehtivust.